Sidor

torsdag 28 februari 2013

Glasrikets golfrestaurang


Vår i luften

Idag var det en härligt solig vinterdag. Satt hemma och jobbade och jag och frun tänkte passa på att testa golfrestaurangen som ligger några hundra meter från där vi bor. Såg att det trillat ner en reklam lapp från dom att dom skulle nystarta.

Då jag inte blev speciellt imponerad av deras bemötande och service så få man ju fråga sig vad är det för vitts att nystarta och skicka ut reklam när man inte verka bry sig om att det skall gå bra. Nu vet jag inte om de två damerna som huserade där va anställda eller ägde det. I vilket fall så få man väl visa lite service känsla. Hur tror man annars att man skall få kunder som kommer tillbaks. Visst man har säkert en del golfare som kommer men jag har svårt att se att någon annan skulle bli återkommande gäst. Utöver att man fick dåligt intryck av servicen så var soppan vi åt åtminstone god.
Men kära restaurang entreprenörer, man kan inte sitta och snusa och kolla TV när man har gäster. 

Några enkla förslag på att göra ett bra intryck och höja servicen

När kunder kommer så säger man hej. I vårt fall va det ju bara vi som var där så det borde inte varit så svårt. 
Le och se lite glada ut när ni trots allt få kunder.
Få inte saker och ting till att verka jobbigt när man gör det som man förväntas göra om man jobbar i en restaurang. Sucka inte till exempel.
Säg hej då när kunden går.


Joel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar