Sidor

fredag 26 juli 2013

Mojo Rojo sås

Tänkte bara dela med mig av min nya favorit sås till det grillade. Fick den på Jimmys Steakhouse på Södermalm när jag va där. Googlade upp ett bra recept på den från Allt om Mat, dock tycker jag dom hade alldeles för mycket vitlök i. Räcker gott med två klyftor.

Låt vinäger bröd dra ett tag och sedan är det bara att låta mixerstaven göra sitt på alltihop.

3 st..............vitt bröd, skivor kantskuret
2 msk..........rödvinsvinäger
1 st..............ägg
2 st..............vitlöksklyfta
1,5 tsk.........hel kummin
1,5 msk.......paprikapulver
0,5 tsk.........cayennepeppar
1 tsk............torkad körvel
0,75 tsk.......salt
2 dl..............rapsolja
2 msk...........vatten

Jag gilla att ha lite olika såser till det grillade och denna passa utmärkt att server till en grill buffé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar